Pravidla komunikace se spotřebitelem

Motto : Nic není nemožné

Ve vztahu prodávající – klient platí několik pravidel, která považujeme za základní. Přestože se na první pohled zdají být jednoduchá, v praxi se můžeme setkat s mnoha překážkami na jedné i druhé straně. Začneme tedy jimi a v dalších kapitolách si povíme, jak odstranit překážky a vést úspěšné jednání s klientem.

Desatero úspěšného prodejce

  1. Poznejte svůj výrobek
    Je nutné podat spotřebiteli pravdivou a úplnou informaci, jinak ztratí důvěru.
  2. Poznejte svého zákazníka
    Podle některých signálů můžeme odhadnout klienta, to nám usnadní komunikaci s ním.
  3. Vytvořte příznivý první dojem
    Úsměv, příjemné prostředí, nenásilná konverzace nám v tom pomohou. Mějme na paměti, že důležité je i to, s jakým dojmem klient odchází.
  4. Prodávejte užitek
    Vysvětlete, k čemu výrobek slouží, jak může být prospěšný.
  5. Kdo se ptá, vede
    Rozhovor usměrňuje ta osoba, která pokládá otázky.
  6. Nenuťte spotřebitele ke koupi
    Je to forma manipulace. Většinou má opačné účinky.
  7. Naslouchejte aktivně
    Všímejte si nejen obsahu, ale i formy (výběru slov, tónu hlasu).
  8. Mějte k námitkám pozitivní postoj
    Námitka je jistá forma zájmu o výrobek. Není třeba se nad ní pohoršovat. Spotřebitel hovoří o výrobku, ne o Vás.
  9. Buďte nad věcí
    I když je situace nepříznivá, nenechte se vtáhnout do hádky. Reagujte klidně, bez zbytečných emocí.
  10. Věřte, že nic není nemožné
    Slibujte však jen to, co skutečně můžete splnit. Jinak volte spíše slova – "pokusím se o to".

Zamyslete se, které body Vám dělají největší potíže.

Zkuste zjistit proč jste vybrali právě ty.

Není překážka ve Vás?