obchodní dovednosti > komunikace se spotřebitelem > Vedení jednání se spotřebitelem
Vedení jednání se spotřebitelem
Motto : Kdo je připraven, není zaskočen.
Jak napovídá heslo, máme-li čas na přípravu býváme ve výhodě. Ne vždy se na jednání můžeme připravit. Přesto však něco udělat můžeme.
Snažíme se přijít do práce klidní, spokojení, odpočatí.
I na nepředvídané a složité situace reaguje lépe ten, kdo je "v pohodě". Vyvažte duševní námahu, námahou tělesnou. Zacvičte si, jděte na procházku. Nemůžete-li už nic, poslechněte si hudbu, sedněte si na terasu.
Naučte se odpočívat.
Potom si osvojte jednoduchá pravidla, která byla naznačena v začátku
- Mějte radost z práce, přináší Vám nové podněty, inspiraci, seberealizaci a také odměnu – tedy peníze.
- Usmívejte se a tešte se na příjemné lidi. Ty nepříjemné pusťte z hlavy.
- Zkuste odhadnout klienta a ověřujte se své schopnosti s ním komunikovat.
- Dejte klientovi čas se rozhlédnout, vyslovit své přání a rozhodnout se.
- Soustřeďte se na jeden úkol. Nenechte svou pozornost "poletovat."
- Vlídně klienta přivítejte, vlídně se s ním rozlučte.
- Nenechte se vtáhnout do hádky s klientem. Reagujte korektně.
- I když klient odejde s prázdnou, není to zlé. Zlé je, když odejde se špatným pocitem.
- Vše, co se Vám nepodaří, můžete změnit, pokud chcete.
- Cesta se časem najde. Nevzdávejte se, učte se z běžných i výjimečných situací.
- Vždyť – nic není nenožné.