obchodní dovednosti > komunikace se spotřebitelem > Malé rady
Malé rady
- Evropské civilizace jsou zvyklé na pohled do očí. Neměl by však přesáhnout 3 sekundy. Potom pohled odkloníme. Pokud to není nutné, nenoste tmavé brýle.
- Použijte přiměřený úsměv pro danou situaci.
- Nenarušujte osobní zónu klienta (odstup má být asi na délku natažené paže).
- Při podání ruky dbejte, aby dlaň byla suchá a teplá. Ruku přiměřeně stiskněte. Držte asi 3-6 sekund.
- Varujte se stisku "drtič kostí" nebo "leklá ryba".
- Jestliže je klient nervózní (poznáte to podle rukou a nohou), snažte se jej uklidnit vlídným jednáním.
- Nezapomeňte, že jste klientem posuzováni podle celkové úpravy (oblečení, účes, boty, líčení), ale i podle vystupování.