obchodní dovednosti > komunikace se spotřebitelem > Vedení jednání se spotřebitelem

Vedení jednání se spotřebitelem

Motto : Kdo je připraven, není zaskočen.

Jak napovídá heslo, máme-li čas na přípravu býváme ve výhodě. Ne vždy se na jednání můžeme připravit. Přesto však něco udělat můžeme.

Snažíme se přijít do práce klidní, spokojení, odpočatí.

I na nepředvídané a složité situace reaguje lépe ten, kdo je "v pohodě". Vyvažte duševní námahu, námahou tělesnou. Zacvičte si, jděte na procházku. Nemůžete-li už nic, poslechněte si hudbu, sedněte si na terasu.

Naučte se odpočívat.

Potom si osvojte jednoduchá pravidla, která byla naznačena v začátku

  • Mějte radost z práce, přináší Vám nové podněty, inspiraci, seberealizaci a také odměnu – tedy peníze.
  • Usmívejte se a tešte se na příjemné lidi. Ty nepříjemné pusťte z hlavy.
  • Zkuste odhadnout klienta a ověřujte se své schopnosti s ním komunikovat.
  • Dejte klientovi čas se rozhlédnout, vyslovit své přání a rozhodnout se.
  • Soustřeďte se na jeden úkol. Nenechte svou pozornost "poletovat."
  • Vlídně klienta přivítejte, vlídně se s ním rozlučte.
  • Nenechte se vtáhnout do hádky s klientem. Reagujte korektně.
  • I když klient odejde s prázdnou, není to zlé. Zlé je, když odejde se špatným pocitem.
  • Vše, co se Vám nepodaří, můžete změnit, pokud chcete.
  • Cesta se časem najde. Nevzdávejte se, učte se z běžných i výjimečných situací.
  • Vždyť – nic není nenožné.
nahoru