obchodní dovednosti > komunikace se spotřebitelem > Pravidla komunikace se spotřebitelem
Pravidla komunikace se spotřebitelem
Motto : Nic není nemožné
Ve vztahu prodávající – klient platí několik pravidel, která považujeme za základní. Přestože se na první pohled zdají být jednoduchá, v praxi se můžeme setkat s mnoha překážkami na jedné i druhé straně. Začneme tedy jimi a v dalších kapitolách si povíme, jak odstranit překážky a vést úspěšné jednání s klientem.
Desatero úspěšného prodejce
- Poznejte svůj výrobek
Je nutné podat spotřebiteli pravdivou a úplnou informaci, jinak ztratí důvěru. - Poznejte svého zákazníka
Podle některých signálů můžeme odhadnout klienta, to nám usnadní komunikaci s ním. - Vytvořte příznivý první dojem
Úsměv, příjemné prostředí, nenásilná konverzace nám v tom pomohou. Mějme na paměti, že důležité je i to, s jakým dojmem klient odchází. - Prodávejte užitek
Vysvětlete, k čemu výrobek slouží, jak může být prospěšný. - Kdo se ptá, vede
Rozhovor usměrňuje ta osoba, která pokládá otázky. - Nenuťte spotřebitele ke koupi
Je to forma manipulace. Většinou má opačné účinky. - Naslouchejte aktivně
Všímejte si nejen obsahu, ale i formy (výběru slov, tónu hlasu). - Mějte k námitkám pozitivní postoj
Námitka je jistá forma zájmu o výrobek. Není třeba se nad ní pohoršovat. Spotřebitel hovoří o výrobku, ne o Vás. - Buďte nad věcí
I když je situace nepříznivá, nenechte se vtáhnout do hádky. Reagujte klidně, bez zbytečných emocí. - Věřte, že nic není nemožné
Slibujte však jen to, co skutečně můžete splnit. Jinak volte spíše slova – "pokusím se o to".
Zamyslete se, které body Vám dělají největší potíže.
Zkuste zjistit proč jste vybrali právě ty.
Není překážka ve Vás?