obchodní dovednosti > marketing > Organizace tržní orientace
Organizace tržní orientace
Není pouze jedna cesta organizování tržní orientace. Jsou i jiné možné varianty tržní orientace – např.:
Subdodavatelská smlouva
Subdodavatelská smlouva pro jinou společnost jako definovaná fáze výrobního procesu, nebo jistého množství vyráběných výrobků. Podnik nezískává tržní zkušenosti a znalosti.
Joint - ventures
Umožní firmám využívat specializovaných dovedností svých partnerů na cílovém trhu
Dají firmám rychlejší přístup k místnímu distribučnímu systému
Usnadňují firmám vstup na trhy, kde je činnost firem plně vlastněných zahraničními subjekty znesnadňována
Poskytují firmám dodatečný kapitál a personál, který je nutný pro mezinárodní operace
Deset nejčastějších chyb
- Chybějící orientace na zákazníka a naplnění jeho očekávání
- Nevyužívá se poradenství
- Nedostatečné nasazení na nejvyšších hladinách manažerského řízení
- Nedostatečná péče při výběru distributorů
- Honění se bez rozmyslu za jakýmikoli zakázkami a odkudkoli
- Pomíjení zahraničních trhů, pokud má tuzemský trh boom
- Neochota modifikovat výrobek
- Na obalech chybí popis v jazyce cílového trhu
- Konkurence výlučně jen cenou
- Chybí soustavný dlouhodobý rozměr strategie.
marketing
- Úvod
- Zhodnocení tržního potenciálu
- Organizační připravenost k tržní orientaci
- Marketingový mix
- Předpoklady tržního úspěchu
- Předpoklady tržního úspěchu
- Klíčové faktory úspěchu v odvětví
- Marketingová aktiva
- Strategický marketing
- Segmentace, diferenciace a umístění (positioning)
- Organizace tržní orientace
- Vypracování marketingového plánu
- Analytická fáze procesu plánování
- Strategická fáze procesu plánování
- Zdroje dat
- Stanovení efektivní tržní komunikace
- Prováděcí fáze procesu plánování