Emoce

Schopnost používat emoce patří k základnímu vybavení obchodníka. Úspěšný obchodník ale musí umět svoje emoce zvládat. Jak tomu bývá v mnoha jiných případech, i ony jsou dobrý sluha, ale zlý pán. Rozpláčete-li se na jednání nebo vybuchnete vztekem, bude pro vás a vaše sebevědomí další kolo -- pokud se vůbec bude konat -- velmi nepříjemné. A to už nemluvím o lidech, které záplava radosti z dobrého vývoje přiměje vypít večer v baru tolik skleniček, že ráno marně vzpomínají, cože to vlastně prováděli.

Jeden můj šéf se kdysi urazil kvůli nepříliš uctivé poznámce obchodních partnerů a odmítl s nimi dále komunikovat. Nebyl ochoten ani vyslechnout jejich vysvětlení a uvedení na pravou míru. Připravil se tak o obchod, jehož hodnota byla vyjádřena ve stovkách milionů!