Časopis, informační bulletin
Dobrým nástrojem propagace je firemní časopis, šířený buď ve formě tištěné, nebo elektronickou poštou. Pokud jde o jeho distribuci, v případě "hmotné" verze to problém není. Zato u elektronické podoby je třeba si dát pozor, aby jste neporušili zákon. Zasílání nevyžádaných e-mailů (takzvaný spamming) je jak v České republice, tak v Evropské unii zapovězeno zákonem a sankce mohou být citelné. Navíc je tento způsob chápán i mezi zákazníky jako neetický a mnoho sympatií vám tedy nepřinese. Nepomohou vám ani dodatky "Pokud další zprávy nechcete, odhlaste se zde…" nebo "Vaši adresu jsme získali z veřejně přístupné databáze…".
Jak tedy získat souhlas zákazníka, abyste mu informační e-maily mohli bez problémů posílat? Například přihlášením na vašich internetových stránkách. Případně vyplněním tištěného souhlasu. Musíte k tomu ovšem přidat patřičné "lákání". Například: "Chcete mít vždy aktuální ceník?" nebo "Chcete mít zdarma a bez námahy nejnovější informace z oboru?"
Povšimněte si, že druhý titulek nabízí "informace z oboru", nikoliv třeba informace o vašem zboží. Dostávám se tím k oblíbené chybě vydavatelů firemních časopisů pro zákazníky. Domnívají se totiž, že hlavní náplní by měly být informace o zboží, cenách, slevách… Takový časopis ale zákazníka nezaujme. Docela dobře by ho mohl nahradit obyčejný ceník nebo leták. Co zde tedy chce zákazník především vidět?
Pokud hádáte, že sebe, pak máte pravdu. Ano, zákazník zde touží vidět především sebe sama. Když tedy například dodáváte do množství maloobchodních prodejen, zaplňte první strany informacemi o tom, kdo tento měsíc nejlépe prodával, která prodejna je nejhezčí a co kdo originálního vymyslel. Teprve pak přidejte ceníky a novinky. Uvidíte, že váš časopis půjde na dračku!
obchodní vyjednávání
- Úvod
- Zákazník, koncepce, taktika
- Cíle prodeje a koncepce
- Způsoby prodeje
- Taktika
- Osobní předpoklady
- Motivace
- Sebevědomí
- Emoce
- Rétorika
- Znalosti
- Úspěch
- Budování úspěchu
- Zákon očekávání
- Zákon přitažlivosti
- Víra v úspěch,
- Etika v obchodním vztahu
- Etika a výhodnost
- Pozitivní jednání
- Emoce a stres
- Zvládáme stres
- Hospodaříme s časem
- Ostatní stresové faktory
- Profesionální vystupování
- Řeč těla
- Základy rétoriky
- Dialog
- Jak na trému
- Příprava na jednání
- Obchodní jednání
- Příprava jednání u vás
- Zaneprázdněný zákazník
- Zákazník není přítomen
- Zákazník nemá čas
- Jak prosadit schůzku
- Jednáme se zákazníkem
- Umění naslouchat
- Umění klást otázky
- Nesouhlas a námitky
- Jak dosáhnout objednávky
- Maloobchod
- Veletrhy a výstavy
- Jak se zajímat o zákazníka
- Jak neztratit důvěru
- Faktor vděčnosti
- Jak překvapovat zákazníka
- Reklamace
- Konkurence
- Informace o konkurenci
- Konkurence a zákazník
- Komunikace a propagace
- Nejdůležitější slovo
- Jak na propagaci
- Inzerát
- Rozhlasová reklama
- Plakát, leták
- Časopis, informační bulletin
- Certifikát, diplom
- Reklama na internetu
- Prezentace
- Osobní doporučení
- Speciální způsoby prodeje
- Telemarketing
- Internet marketing
- Multi level marketing
- Kombinace marketingových metod
- Závěrem