Závěrem
Pevně věřím, že po přečtení tohoto poměrně obsáhlého textu nepodlehnete pokušení vyzobat z něj rozinky a to ostatní odhodit. Člověk, který se chce plně věnovat obchodu a vytrvat u něj, musí být osobnost plná a košatá. Nemůže si vybrat jen techniku prodeje. Ono to ostatně ani dost dobře nejde. Pokud jste dobře četli, jistě jste nepřehlédli sdělení, že dobrý obchodník musí především umět zapůsobit na lidi a jednat s nimi. To za vás neudělá žádný - byť dobře zvládnutý – prodejní postup nebo osvojení si zacházení s technickými vymoženostmi moderní doby. Je to základ, který musíte zvládnout nejdříve. Nikdy se vám v životě neztratí.
Představte si takový automobilový podvozek. Na něj můžete vytvořit mnoho užitečných nástaveb – valník, skříň, kabinu pro převoz lidí, jeřáb, cisternu. Bez tohoto podvozku by vám ale všechny nástavby byly k ničemu. Nemělo by je co nést.
Vaším podvozkem je váš vztah k lidem. Na něm můžete budovat promyšlené obchodní postupy, dovednosti, můžete používat nejmodernější techniku. Je-li váš podvozek dobře postavený, doveze vás k obchodnímu úspěchu. Pokud jste ale na něm šetřili, pravděpodobně se cestou zvrátíte do příkopu a nebo zůstanete stát u kraje silnice, předjížděni těmi úspěšnějšími.
Přeji vám tedy, aby to, co se zde naučíte – a především to, co v sobě rozvinete a dále budete rozvíjet - vás přivedlo k obchodnímu úspěchu. Abyste v sobě s přílivem nových vědomostí pocítili i příliv odhodlání, vyjádřený slovy "To dokážeme!"
Přeji vám hodně úspěchů!
obchodní vyjednávání
- Úvod
- Zákazník, koncepce, taktika
- Cíle prodeje a koncepce
- Způsoby prodeje
- Taktika
- Osobní předpoklady
- Motivace
- Sebevědomí
- Emoce
- Rétorika
- Znalosti
- Úspěch
- Budování úspěchu
- Zákon očekávání
- Zákon přitažlivosti
- Víra v úspěch,
- Etika v obchodním vztahu
- Etika a výhodnost
- Pozitivní jednání
- Emoce a stres
- Zvládáme stres
- Hospodaříme s časem
- Ostatní stresové faktory
- Profesionální vystupování
- Řeč těla
- Základy rétoriky
- Dialog
- Jak na trému
- Příprava na jednání
- Obchodní jednání
- Příprava jednání u vás
- Zaneprázdněný zákazník
- Zákazník není přítomen
- Zákazník nemá čas
- Jak prosadit schůzku
- Jednáme se zákazníkem
- Umění naslouchat
- Umění klást otázky
- Nesouhlas a námitky
- Jak dosáhnout objednávky
- Maloobchod
- Veletrhy a výstavy
- Jak se zajímat o zákazníka
- Jak neztratit důvěru
- Faktor vděčnosti
- Jak překvapovat zákazníka
- Reklamace
- Konkurence
- Informace o konkurenci
- Konkurence a zákazník
- Komunikace a propagace
- Nejdůležitější slovo
- Jak na propagaci
- Inzerát
- Rozhlasová reklama
- Plakát, leták
- Časopis, informační bulletin
- Certifikát, diplom
- Reklama na internetu
- Prezentace
- Osobní doporučení
- Speciální způsoby prodeje
- Telemarketing
- Internet marketing
- Multi level marketing
- Kombinace marketingových metod
- Závěrem