Ostatní stresové faktory
Atmosféra ve vaší firmě je samozřejmě velmi důležitým faktorem. Pokud to uvnitř neklape, můžete si už samotnou přítomností v takovém prostředí uhnat žaludeční vředy nebo doživotní pobyt na psychiatrické léčebně.
Na místo šéfa menší firmy nastoupil člověk, který byl přesvědčený, že musí vše řídit a rozhodovat osobně. Obchodnímu pracovníkovi organizoval schůzky, zasahoval do jednání se zákazníky, měnil dohodnuté podmínky. Nakonec začal vyžadovat, aby obchodník jen zákazníkům tlumočil jeho požadavky. Obchodní pracovník odešel z firmy po dvou měsících, když už si "pořídil" nepříjemný tik, každodenní bolesti hlavy a ranní nutkání na zvracení. Stal se sice na čas nezaměstnaným, ale zřejmě si zachránil zdraví. |
Pokud vás tedy stresují faktory uvnitř firmy, je na zvážení, zda dokážete něco změnit nebo ne. To platí i v případě, kdy jsou na vás kladeny úkoly, které nejste schopni plnit. Máte ještě rezervy nebo jsou tyto úkoly nad vaše síly? Můžete změnit chování svých nadřízených, svých kolegů? Pokud odpovíte "NE", nezbývá než si hledat jiné místo. Pokud můžete změn dosáhnout, postavte si je jako prioritu. I vojáci dobře vědí, že dobré zázemí -- oni říkají týl - je předpokladem úspěchu.
Stresují-li vás neúspěchy v jednání se zákazníkem, pak jste už jistě zaznamenali mnoho rad, jak úspěchu dosáhnout. A ještě více jich čeká v dalším textu.
obchodní vyjednávání
- Úvod
- Zákazník, koncepce, taktika
- Cíle prodeje a koncepce
- Způsoby prodeje
- Taktika
- Osobní předpoklady
- Motivace
- Sebevědomí
- Emoce
- Rétorika
- Znalosti
- Úspěch
- Budování úspěchu
- Zákon očekávání
- Zákon přitažlivosti
- Víra v úspěch,
- Etika v obchodním vztahu
- Etika a výhodnost
- Pozitivní jednání
- Emoce a stres
- Zvládáme stres
- Hospodaříme s časem
- Ostatní stresové faktory
- Profesionální vystupování
- Řeč těla
- Základy rétoriky
- Dialog
- Jak na trému
- Příprava na jednání
- Obchodní jednání
- Příprava jednání u vás
- Zaneprázdněný zákazník
- Zákazník není přítomen
- Zákazník nemá čas
- Jak prosadit schůzku
- Jednáme se zákazníkem
- Umění naslouchat
- Umění klást otázky
- Nesouhlas a námitky
- Jak dosáhnout objednávky
- Maloobchod
- Veletrhy a výstavy
- Jak se zajímat o zákazníka
- Jak neztratit důvěru
- Faktor vděčnosti
- Jak překvapovat zákazníka
- Reklamace
- Konkurence
- Informace o konkurenci
- Konkurence a zákazník
- Komunikace a propagace
- Nejdůležitější slovo
- Jak na propagaci
- Inzerát
- Rozhlasová reklama
- Plakát, leták
- Časopis, informační bulletin
- Certifikát, diplom
- Reklama na internetu
- Prezentace
- Osobní doporučení
- Speciální způsoby prodeje
- Telemarketing
- Internet marketing
- Multi level marketing
- Kombinace marketingových metod
- Závěrem