Jak překvapovat zákazníka
Každá neustále poskytovaná péče se může po čase stát nudou. Ne že by si zákazník neuvědomoval její přínos a svoji vděčnost za ni, ale je to jako u spokojeného, leč jednotvárného manželství. Stačí mladá kolegyně v práci, která zdaleka nedosahuje kvalit manželky, ale slibuje vyjetí z každodenních kolejí, a je zle. Podobným způsobem vás může překvapit konkurence. Abyste tomu předešli, musíte i vy občas překvapovat zákazníka.
Bohužel v tomto směru nepanuje přílišná nápaditost. Jakmile se objeví něco nového, převezme to jednak brzy konkurence, jednak se firmy domnívají, že jim takové "překvapení" vydrží roky. Například magnetické karty na slevy. Za chvíli jste je mohli dostat v supermarketu i u benzínové pumpy. Na to někteří obchodníci reagovali sloganem "trvale nízkých cen", což jim samo o sobě samozřejmě také nemůže vydržet dlouho a budou muset přijít s nějakým "opepřením".
Mnoho obchodníků používá systému "akčních slev". Podle posledních průzkumů obchodní inspekce však mnoho prodejen, zejména supermarketů, takové slevy sice inzeruje, ale neposkytuje.
Znám několik zákazníků, kteří na základě vysvětlení pokladní, že "účtuji to, co mám na pokladně a co je na regálu, to mě nezajímá!" na dotyčný supermarket zanevřeli tak, že v něm odmítají nakupovat. A nabádají k tomu i své okolí.
Vaše pověst je věc velice cenná a neměli byste s ní tedy takto hazardovat. Chcete-li poskytnout zákazníkovi nějaké výhody, dodržte své slovo, i kdyby se ukázalo, že je to pro vás nevýhodné.
Čím tedy překvapovat zákazníka? Nejraději něčím, co ostatní nenabízejí. Třeba blahopřáním k výročí uskutečnění prvního obchodu a dárkovým balíčkem. Barevnou změnou oblečení prodavačů. Dózou s bonbóny pro děti zdarma. Poukázkou na oběd v restauraci za větší nákup. Opět – stejně jako v případě vytrvalé péče o zákazníka – záleží především na vaší fantazii. O zajímavém způsobu spolupráce v této oblasti si více povíme v kapitole věnované spolupráci v propagaci.
obchodní vyjednávání
- Úvod
- Zákazník, koncepce, taktika
- Cíle prodeje a koncepce
- Způsoby prodeje
- Taktika
- Osobní předpoklady
- Motivace
- Sebevědomí
- Emoce
- Rétorika
- Znalosti
- Úspěch
- Budování úspěchu
- Zákon očekávání
- Zákon přitažlivosti
- Víra v úspěch,
- Etika v obchodním vztahu
- Etika a výhodnost
- Pozitivní jednání
- Emoce a stres
- Zvládáme stres
- Hospodaříme s časem
- Ostatní stresové faktory
- Profesionální vystupování
- Řeč těla
- Základy rétoriky
- Dialog
- Jak na trému
- Příprava na jednání
- Obchodní jednání
- Příprava jednání u vás
- Zaneprázdněný zákazník
- Zákazník není přítomen
- Zákazník nemá čas
- Jak prosadit schůzku
- Jednáme se zákazníkem
- Umění naslouchat
- Umění klást otázky
- Nesouhlas a námitky
- Jak dosáhnout objednávky
- Maloobchod
- Veletrhy a výstavy
- Jak se zajímat o zákazníka
- Jak neztratit důvěru
- Faktor vděčnosti
- Jak překvapovat zákazníka
- Reklamace
- Konkurence
- Informace o konkurenci
- Konkurence a zákazník
- Komunikace a propagace
- Nejdůležitější slovo
- Jak na propagaci
- Inzerát
- Rozhlasová reklama
- Plakát, leták
- Časopis, informační bulletin
- Certifikát, diplom
- Reklama na internetu
- Prezentace
- Osobní doporučení
- Speciální způsoby prodeje
- Telemarketing
- Internet marketing
- Multi level marketing
- Kombinace marketingových metod
- Závěrem